Polska marka Avionaut z każdym rokiem coraz prężniej się rozwija, podbijając serca rodziców jak i ich małych pociech na całym świecie. W krótkim czasie stała się prawdziwym konkurentem największych marek produkujących foteliki samochodowe co potwierdzają ich wewnętrzne testy jak i niezależnych instytutów w tym ADAC.

Morbi vitae purus dictum, ultrices tellus in, gravida lectus.

Dzięki produkowaniu wszystkich komponentów w Polsce, Avionaut ma pełną kontrolę nad jakością materiałów, z których zbudowane są ich foteliki samochodowe. Również posiadanie na miejscu toru służącego do testowania fotelików sprawia, że firma na bieżąco ma możliwość monitorowania jakości oraz bezpieczeństwa swoich produktów. Na zaproszenie firmy – byliśmy w fabryce i części testowej. Widzieliśmy 😉

Nie można również zapomnieć, że Avionaut posiada pozytywną rekomendację stowarzyszenia AGR zrzeszającego wybitnych specjalistów, którzy wspomagają badania dotyczące neutralizacji bólów pleców oraz przyznają referencje produktom przeciwdziałającym chorobom narządów ruchu. Avionaut posiada przedstawiciela godnego opisania niemal w każdej kategorii wagowej fotelików, ale w tym artykule skupimy się na propozycjach dla najmłodszych, czyli na fotelikach dla noworodków takich jak: Pixel, Pixel Pro oraz Cosmo.

Waga lekka jak piórko

To, co wyróżnia wspomniane łupinki na rynku, to wyjątkowa lekkość konstrukcji. Waga modeli z serii Pixel to zaledwie 2,5kg co sprawia, że pod tym kątem zależą do grupy najlżejszych fotelików samochodowych w swojej kategorii wagowej. Cosmo waży nieco więcej, bo 3,2kg co i tak czyni go jedną z lżejszych łupin noworodkowych. Zatem na pewno pojawi się pytanie który model wybrać. Aby to ułatwić postaramy się pokrótce opisać różnice między tymi fotelikami oraz zmiany jakie zostały wprowadzone między starszą, a nowszą wersją fotelików tej marki.

Bezpieczeństwo

Wszystkie trzy opisywane modele wykonane są zgodnie z nową homologacją ECE-R129. Najnowszy w ofercie Cosmo niestety nie został jeszcze sprawdzony przez niezależny instytut ADAC, gdyż jest zbyt nowym modelem, ale bazując na wewnętrznych testach producenta, jak najbardziej spełnia normy bezpieczeństwa.

Pixel przeszedł oficjalnie testy ADAC , w których uzyskał 4* zarówno przy montażu na bazie jak i za pomocą pasa samochodowego.

Pixel Pro oficjalnie nie znajduje się na liście ADAC, jednakże ze względu na to, że konstrukcja  fotelika nie uległa zmianie, dlatego producent deklaruje, że zachowuje te samy standardy bezpieczeństwa, mimo ewolucji jakie nastąpiły między tymi modelami.

Daszek i tapicerka

W nowszej wersji Pixel’a – Pixel Pro, został zmodernizowany materiał konstrukcji fotelika – EPP, który również jest ultra lekki oraz przyjazny dla środowiska. Warto wspomnieć o zmianie składu materiału tapicerki. Została wzbogacona o większe ilości bawełny, dzięki temu jest bardziej przyjazna dla skóry dziecka. Nie można przeoczyć przeobrażenia daszka chroniącego dziecko przed słońcem i niekorzystnymi warunkami pogodowymi z naciąganej na pałąk tkaniny zakończonej gumkami (Pixel),  na budkę, ze sztywnym stelażem i materiałem z filtrem UV (Pixel Pro).

Nowe rozwiązanie lepiej chroni dziecko – daszek można zdecydowanie niżej opuścić i dziecko jest mniej narażone na działanie promieni słonecznych czy podmuchów wiatru wraz z przenoszonymi drobinkami piasku czy owadami.

Wkładka noworodkowa

Trzeba również zaznaczyć różnice we wkładce noworodkowej. W porównaniu do Pixela, w Pixelu Pro jest wykonana z grubszego materiału, co zarazem powoduje, że stała się sztywniejsza w porównaniu z modelem poprzednim, ale zachowuje swoją miękkość i doskonale dopasowuje się do ciała dziecka.

Avionaut Cosmo to zupełnie inna konstrukcja niż wspomniani poprzednicy. Materiał konstrukcji wykonany jest z tworzywa zdecydowanie twardszego i mniej sprężystego w zestawieniu z Pixelami. Wykonanie tapicerki i daszka bardzo przypomina nam Pixela Pro z uwagi na ilość użytej bawełny do wykonania tapicerki jak i występowanie filtra UV w pokryciu daszka. Wkładka noworodkowa w Cosmo pozbawiona jest tzw. „kostki wypełniającej” oraz wkładek redukujących która występuje w Pixelach. Przeznaczone są one dla najdrobniejszych młodych pasażerów.

Montaż fotelików Pixel, Pixel Pro oraz Cosmo

Oprócz kwestii budowy fotelików obligatoryjnie należy poruszyć  kwestię montażu. Wspomniane łupinki możemy zamontować za pomocą 3 punktowego pasa samochodowego lub umieścić na bazie IQ zapinanej za pomocą systemu Isofix, co istotnie przyśpiesza montaż oraz poprawia komfort  codziennego użytkowania.

Należy pamiętać, że w Pixelach montując foteliki za pomocą pasa samochodowego pałąk (rączkę fotelika) należy ustawić do pozycji poziomej skierowanej ku nóżkom przewożonego dziecka (oparcia kanapy samochodu), aby mógł spełniać funkcję ramy antyrotacyjnej stabilizując fotelik. Jeśli natomiast montujemy łupinkę na bazie, należy pałąk umieścić w pozycji spionizowanej.

W przypadki Cosmo sytuacja klaruje się zupełnie odwrotnie. Gdy nie używamy bazy pałąk należy spionizować, zaś gdy eksploatujemy bazę należy skierować go w stronę nóżek dziecka.

Opisywane powyżej łupinki można sklasyfikować w kategorii „duże”, gdyż Pixele zapewniają nam możliwość przewożenia dziecka do 86cm wzrostu zaś Cosmo do 87cm wzrostu. Wagowo foteliki posłużą do 13 kg.

Gwarancja Avionaut

2-letnią gwarancję można przedłużyć do 10 lat. Producent oferuje także 2-letnią wymianę powypadkową, co jest niezmiernie ważne.

UWAGA: nigdy nie używaj fotelika, który brał udział w wypadku czy innym zdarzeniu drogowym.

Fotelik Avionaut - Pixel, Pixel Pro oraz Cosmo

Pozycja Avionaut

Trzeba zauważyć, że scharakteryzowane w tym artykule łupinki są ciekawymi propozycjami producenta i warto rozważyć je przy wyborze pierwszego fotelika dla noworodka.  Jakość wykonania, materiały oraz dbałość o wysokie standardy bezpieczeństwa sprawiają, że Avionaut może rywalizować z największymi europejskimi gigantami ze świata fotelików.

Pozostaje przyjechać do sklepu i przymierzyć fotelik do samochodu. Dlaczego? O tym przeczytacie w artykule Jaki fotelik samochodowy wybrać dla noworodka…

Pomoc & Wsparcie

Jeśli masz pytania dotyczące bezpiecznego przewożenia dzieci, nasi eksperci są do Twojej dyspozycji.

Masz wątpliwości – zapytaj, nie kombinuj. Nie warto.

Newsletter

Newsletter

Zapisz się, zawsze warto wiedzieć wcześniej